Vrei să începi un business online, dar parcă nu ai vrea să investești prea mulți bani de la început și să riști să rămâi cu produsele nevândute? Avem o soluție potrivită pentru tine: dropshipping. Este vorba despre o modalitate tot mai populară de comerț online, care câștigă din ce în ce mai mult teren și pe piața locală. Prin intermediul acestui proces de lucru, poți să vinzi produsele noastre pe internet cu ajutorul unui website propriu sau chiar și în marketplace, dar fără a avea un stoc fizic pentru bunurile comercializate.
ATENȚIE! În momentul în care îți creezi cont pe platforma noastră și alegi sa devii DROPSHIPPER vom seta contul tău fără a mai fi nevoie să completezi formularul de aderare. Doar în cazul în care ești deja un colaborator comerț clasic, pentru a deveni dropshipper este necesar să completezi FORMULARUL DE ADERARE pe care-l găsesti în contul de client în secțiunea "profilul tău".
Dropshipping reprezintă un model de afaceri care vă permite să aveți toate stocurile AVEX la dispoziția dumneavoastră, fără a fi nevoie să investiți un singur leu.
Avantaje:
Ce urmează sa faci tu:
- Deși nu trebuie să investești în stocuri, este necesar totuși să deții o sumă de bani pe care s-o folosești pentru a-ți plati facturile de achiziție până în momentul în care încasezi rambursurile de la curier.
- Să ții în permanență legatura cu clienții tăi atât pentru livrare cât si daca este vorba despre retur sau garanție (Avex nu va contacta sub nici o formă clienții tăi)
- Procesezi comanda de pe site-ul tau și o plasezi pe Avex pentru ca noi s-o putem pregati. (Verifică mai întâi stocul pe Avex în cazul în care nu e sincronizat automat cu platforma ta)
- Generezi AWB-ul în aplicația curierului pentru clientul tău și îl încarci alături de comanda plasată pe Avex (Avex nu va genera AWB-uri pentru clienții tăi)
- Facturezi marfa către clientul tău și îi trimiți factura prin email (Avex va factura către tine marfa comandată în câteva minute de la comandă și o vei regasi în contul de client pentru a o putea încărca în gestiune. Avex nu emite facturi direct către clienții tăi)
- Încasezi banii în cont de la curier pentru coletele livrate (Avex nu va încasa banii de la curier în locul tău)
- Platești contravaloarea facturilor emise de Avex și încarci plațile în secțiunea "Financiar" din contul tău. (În momentul în care suma încărcată în wallet ajunge la zero, nu se vor mai putea plasa comenzi până la încărcarea unei alte plăți în platformă).
ATENTIE! - Nu sunt acceptate plățile colaboratorilor din cont personal în contul AVEX. Dacă este cazul, faceți "împrumut societate" iar apoi transfer bancar din societate către contul AVEX.
Ce face AVEX:
- Pregatește marfa pentru clientul tău în cutie de carton sau pungi din folie fără logo-ul firmei noastre astfel încât clienții tăi să asocieze comenzile lor cu magazinul tău și nu cu AVEX, exceptând etichetele de importator aplicate individual pe fiecare produs, condiție obligatorie pentru orice importator din UE.
- Aplică AWB-ul pe colet (AWB-ul generat de tine și încărcat alături de comanda plasată pe Avex)
- Generează factura fiscală și o încarcă în contul de client pentru a o putea descărca și încărca în contabilitate/gestiune. La generarea facturii vei fi înștiințat automat prin email.
- Generează factura storno în cazul în care coletul expediat nu a fost ridicat de destinatar și s-a întors la Avex. Tu vei primi o înștiințare prin email despre acest aspect si o factură storno pentru produsul/produsele din colet. Contravaloarea facturii storno se va putea folosi la plasarea următoarelor comenzi pe Avex.
Cu alte cuvinte:
Tu te ocupi în totalitate de clienții tăi, iar Avex împachetează și expediază marfa către aceștia, după care îți generează factura fiscala pentru produsele comandate pe care o vei regasi în contul de client, alături de comandă.
Fiind o platforma B2B, pentru a colabora cu noi în sistem dropshipping este necesar să îndeplinești urmatoarele conditii:
1) Să fii Personă Juridică (SRL, PFA, II) și să ai un CAEN / domeniu de activitate "COMERT". Nu vom aproba conturile companiilor cu activitate suspendata, inactive fiscal sau in faliment.
2) Să ai un contract cu unul din curierii care expediază pe plan național pentru a putea genera AWB-uri pentru clienții tăi pe care să le încarci în platforma noastră alături de comenzile plasate.
3) Să creezi în platforma curierului un "punct de ridicare" de la depozitul AVEX astfel încât curierul să știe de la ce adresă va ridica coletele tale.
4) Să descarci, completezi, semnezi, ștampilezi și încarci înapoi în platformă contractul de colaborare din secțiunea "Documente"
5) Să faci plata în avans printr-un transfer bancar și apoi să încarci documentul de plată în platformă în secțiunea "Financiar" astfel încât acesta să fie validat de către un administrator. Este necesar să achiți facturile emise de Avex în baza comenzilor plasate de fiecare dată când limita minima a soldului este atinsă pentru a putea să plasezi în continuare comenzi. Nu sunt acceptate plățile colaboratorilor din cont personal în contul AVEX. Dacă este cazul, faceți "împrumut societate" iar apoi transfer bancar din societate către contul AVEX.
6) Să ții în permanență legatura cu clienții tăi atât pentru livrare cât si daca este vorba despre retur sau garanție (Avex nu va contacta sub nici o formă clienții tăi)
7) Dupa aprobarea contului, este strict interzisă modificarea datelor de facturare din contul de client. Dacă este necesară facturarea pe o altă societate, se va crea un nou cont ce urmează a fi aprobat și de asemenea un contract nou între societăți. De asemenea, AWB-urile încărcate alături de comanda plasată trebuie să fie generate în numele companiei care a semnat contractul cu AVEX.
8) Pentru crearea contului pe AVEX este necesară o adresă de email validă pe care vei primi detalii în legatura cu comenzile plasate, facturile emise și notificări utile în legătură cu modificările platformei, stocuri, produse noi, etc. Contul nou creat pe platforma noastră nu va fi aprobat fară o adresă de email validă prin care să putem ține legătura în vederea acestui tip de colaborare. Bineînteles, dezabonarea de la aceste emailuri este posibilă în orice moment.
AVEX nu favorizează niciun vânzător de tip "dropshipping" astfel încât aceștia au aceleași prețuri de achiziție de pe AVEX indiferent de vechimea contului sau numărul de comenzi plasate. Prețurile de vânzare sunt cele afișate pe site după conectarea în contul de dropshipping, fără posibilitatea de a se aplica discounturi suplimentare indiferent de situație.
Discounturile de cantitate se aplică doar companiilor care fac comenzi substanțiale pentru stoc propriu (comerț clasic), exclus "dropshipping".
Stocurile depozitului sunt afișate pe site și sunt disponibile în feed-ul actualizat la fiecare oră astfel încât ai posibilitatea să le sincronizezi cu platforma ta.
În acest moment, AVEX NU percepe taxe suplimentare pentru colaborarea în sistem dropshipping de tip "abonament" sau "comision". Singurele facturi de achitat sunt cele care reprezintă produsele comandate pentru clienții tăi.
NU ai costuri de tip abonament sau fee lunar. Colaborarea cu AVEX este 100% gratuită, toate consumabilele necesare ambalării/împachetării sunt suportate integral de către noi. Profitul tău din adaosul comercial aplicat îți aparține în totalitate.
Există două modalităti prin care poți cere să devii dropshipper AVEX, una la crearea contului iar cealaltă ulterior prin completarea unui formular de aderare.
a) În momentul în care îți creezi cont pe platforma noastră și alegi sa devii DROPSHIPPER vom seta contul tău fără a mai fi nevoie să completezi formularul de aderare. Ai grijă să selectezi corect tipul de colaborare cu AVEX.
b) În cazul în care ai deja un cont pe platforma noastră dar te-ai hotarât sa coleborezi cu noi în sistem dropshipping este necesar să completezi FORMULARUL DE ADERARE pe care-l găsesti în contul de client în secțiunea "profilul tău". Vom seta manual contul tău iar în cateva momente vei putea accesa contractul de colaborare pe care urmează sa-l semnezi și să începi să plasezi comenzi.
După activarea contului de dropshipper, vei regasi în contul de client în secțiunea "DOCUMENTE" un contract de colaborare pe care va trebui sa-l descarci, complezi, semnezi, ștampilezi după care să-l încărci înapoi în platforma spre aprobare. Poti folosi de asemenea semnatura electronică pentru a semna contractul.
ATENTIE! După semnarea contractului de dropshipping este STRICT INTERZISĂ modificarea datelor de client introduse în platformă, în caz contrar contul va fi suspendat.
În cazul dropshippingului, AVEX nu acceptă plata la termen. Marfa expediată se achită în exclusivitate avans (WALLET). Funcția WALLET îți permite să încarci în avans sume de bani ce urmează a fi folosite pentru comenzile ulterioare. După fiecare plată, trebuie să încarci dovada plății în platformă. Dacă documentul încărcat este unul corect (generat de banca dvs.) alimentarea wallet-ului se va aproba în cateva minute de catre un admin, fără a astepta confirmarea băncii care uneori durează cateva zile. Vă recomandăm dacă este posibil să încărcati wallet-ul în avans în ziua precedentă pentru a nu aștepta aprobarea documentului de plată de către admin care poate să întarzie în zilele aglomerate.
RETURNARE SOLD WALLET - Nu trebuie să-ți faci probleme, suma încărcată în wallet îți aparține până în momentul în care aceasta este folosită. Oricând, la cererea ta sau înainte de încheierea colaborării cu AVEX, suma ramasă în wallet se va returna integral.
Pentru a genera AWB-urile pentru clienți cu ridicare de la depozitul AVEX, este necesar să ceri curierului un nou "PUNCT DE RIDICARE" care va fi la depozitul firmei noastre. Daca ai deja un contract cu curierul este foarte simplu, trebuie doar să-i ceri acest lucru sau să-l creezi tu din platforma curierului. Adresa depozitului nostru este: Depozit AVEX, str. Mihai Viteazu, nr. 84, loc. Petresti, jud. Alba, 515850.
Atenție! - Toate datele punctului de ridicare sunt ale firmei tale, mai puțin adresa depozitului nostru. Cu alte cuvinte, depozitul tau pentru aceste expedieri este AVEX.
Este foarte posibil ca firma de curierat să vă ceară un număr de telefon de contact AVEX. Programul depozitului nostru este de Luni până Vineri de la 08:00 - 16:00 iar curierii ne găsesc aici, fără a avea nevoie de un apel în prealalbil. În acest caz, aveți doua variante:
a) Le dați numarul de telefon de contact al FIRMEI DVS.
b) Le dați numarul de telefon al depozitului AVEX, număr la care ne puteți contacta pentru probleme referitoare la comenzi (editare, anulare, etc.) însă trebuie să specificați că acesta NU TREBUIE SĂ APARĂ PE AWB
Feedul de produse este oferit în format .XML, .CSV, sau .XLSX actualizat la fiecare oră și este disponibil prin formularul disponibil pe site: FORMULAR CERERE FEED
AVEX nu oferă suport pentru implementarea sau sincronizarea acestuia cu platforma dvs. În cazul în care nu vă descurcați singur cu această procedură, va trebui să apelați la un dezvoltator care cunoaste platforma pe care ruleaza site-ul dvs. De asemenea dacă doriti să încarcati doar o parte dintre produsele noastre, o puteti face manual.
În momentul în care ai prima comandă plasată de client pe platforma ta, intră pe Avex.ro, adaugă produsul în coș apoi finalizează comanda.
Toate comenzile le vei plasa în numele tău după care vei încărca AWB-ul alături de comanda cu datele de livrare ale clientului tău.
După plasarea comenzii, pentru ca pachetul să plece din depozitul nostru direct la adresa clientului tău, intră in contul tău Meniu > Comenzi și adaugă la comanda plasată AWB-ul creeat de tine pentru clientul tău in format .pdf folosind butonul "Choose file", completează numele destinatarului de pe AWB apoi click butonul "Upload AWB".
Nu acceptăm rezervarea produselor! Acestea sunt disponibile pentru toti revânzătorii astfel încât comenzile care nu au un AWB încărcat alături de comanda plasată vor fi anulate în ziua următoare.
Felicitări! Comanda a fost plasată și AWB-ul atașat comenzii! Coletul va pleca din depozitul nostru cu AWB-ul creat de tine direct către clientul tău.
După ce coletul este pregătit de livrare, vei primi notificare că ti-am emis factura fiscală pe care o vei găsi in contul de client în sectiunea "Facturi". În baza acesteia, tu poti face încărcare marfă în gestiune, apoi emite factura către clientul tău. În această secțiune vei regăsi atât facturile fiscale cât și facturile proforme.
Garanția pentru produsele AVEX este de 12 luni de la data facturii. Aceasta nu are legatură cu garanția pe care o acordă magazinul tău clienților tăi.
Conform legii, persoanele juridice nu beneficiază de dreptul de retur în 14 zile de la comandă însă pentru că ținem la clienții noștri, acceptăm retururile persoanelor juridice în urmatoarele condiții:
- clientul AVEX trebuie să fie "dropshipper" (lucrează fără stoc). Nu se acceptă retururi de la clienții "comerț clasic" care comandă produse pentru stoc propriu.
- clientul AVEX trebuie să se completeze FORMULARUL DE RETUR disponibil pe site pentru clienții de dropshipping.
- comanda plasată să nu fie mai veche de 14 zile
- produsul sa fie NOU, sigilat, fără urme de uzură, în ambalajul original nederiorat iar ambalajul produsului sa nu aibă banda scotch sau alte etichete aplicate pe cutia produsului astfel încât aceasta să nu mai poată fi folosită.
- clientul să suporte costul transportului prin curier până la depozitul nostru
- suma produsului/produselor returnate va fi folosită pentru achiziționarea altor produse de pe platforma noastră. (nu vom face transfer de bani intre conturi)
ATENTIE!
În cazul in care sunteți client de dropshipping, anunțați-vă clienții despre aceste condiții înainte de a expedia coletele retur. Dacă produsul ajunge la noi cu urme de uzură, zgârieturi, defecte estetice cauzate de montaj, accesorii lipsă, ambalaj deteriorat sau orice alt defect care face ca produsul să nu mai poată fi vândut ca nou, acesta nu va fi acceptat la retur și nu vă vom putea emite factura storno, în schimb vă vom returna produsul prin curier. Daca doriti sa va trimitem produsul defect prin curier, este necesar sa generati un AWB in termen de 5 zile lucratoare si sa-l trimiteti prin email la adresa comenzi@avex.ro cu mentiunea "pentru produsul defect din comanda x"
Dacă te-ai convins că vrei să vinzi produsele noastre fie în sistem Dropshipping trebuie doar să-ti faci un cont pe platforma noastră apoi să completezi formularul disponibil în contul de client.